Aydınlığı mı, karanlığı mı seçerdiniz?

2.12.2013

Bir kızcağız sevdiklerine hoşçakal demek için yeryüzüne gönderildi desem? Yerkara'ya geri dönerse kraliçe olma ihtimali var desem? Bir de aşk üçgeni var desem?


Yazar Brodi Ashton, Yunan mitolojisi delisi ebeveynlere sahip. Biyografisinde, küçükken en yeni moda trendlerinin Afrodit'ten ilham aldığını düşünürmüş. İnsanlarla kaynaşmaya çalışırken "En çok hangi mitolojik karaktere benzediğinizi düşünüyorsun?" gibi cümleler kuruyormuş. Şimdi mutlu bi evliliği var ve kitaplarını milyonlarca insanın okuduğu bir yazar ancak biyografisini okurken çocukluğunun ne kadar zor olabileceğini hayal edip üzüldüm açıkçası. Ancak durum böyle olmasaydı bugün Yerkara'yı okuyamazdık; o yüzde kendine olduğu kadar yazarın ailesine de teşekkür etmemiz lazım.

Hikaye kadar çeviri de akıcı olduğu için şıp diye okunuyor Yerkara. "Neymiş bu?" diyerek meraktan başladım ve bir baktım bitmiş kitap. Bunda mitolojik bir hikaye olmasının çok büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Orpheus ve Eurydice mitolojisinde yer alan Persephone ve Hades'in hikayesi aynı Yerkara'nınki gibi. Hades, Zeus ve tarım tanrıçası Demeter'in kızı Persephone'nin güzelliğinden öyle etkilenir ki kızı kaçırır ve onu yeraltının kraliçesi yapar. Demeter bu duruma çok üzülür ve sonunda Hades'le bir anlaşmaya varırlar: Persephone yıl boyunca bir kaç ay yeraltında, bir kaç ay da yeryüzünde yaşayacaktır.

Ana karakterimiz Nikki, Zeus'un kızı falan değil tabii ama Cole da onu Yerkara'ya kaçırıyor. Yeryüzey'e geri döndüğünde yalnızca altı ay geçmiş oluyor ancak ailesi ve arkadaşlarıyla tekrar bir araya gelmek zor oluyor Nikki için. Bir de ortada kaybolmadan önceki, onun yolunu gözlemeyi hiç bırakmayan eski sevgilisi Jack var tabii... Nikki Yerkara'ya dönmek zorunda, kaçışı yok. Cole, onu geri götürmek için uğraşıyor, Jack de kalabilmesi için... Herkes spoiler'lardan şikayet ettiği için ayrıntılara girmiyorum. 

Şimdiye kadar Rebecca ve Frankenstein gibi klasiklerin yeniden yorumlandığı kitapları okuduğumda her seferinde sinirlendim. Klasikleri bu kadar basitleştirdikleri için kızdım çünkü bence bu okurları aptal yerine koymaktan başka bir şey değil. Ancak Ashton mitolojiyi paranormal bir gençlik kitabına çok başarılı bir şekilde aktarmış. Öyle ki pek çok okurun meraklanıp Hades ve Persephone'nin hikayesini araştırdığına eminim.

Kitabın tanıtım filmi:



No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.