Buzdolabının Üstündeki Kız - Etgar Keret

1.24.2012




Etgar Keret 2011'de tanıştığım ve hemen sevdiğim bir yazar. Kardeşim okumamı tavsiye etti ve bana verdiği ilk kitabı Kneller'in Mutlu Kampçıları'ydı. Dilimize çevrilmemiş olan bu romanın Wristcutters filminin baz aldığı kitap olduğunu söylediğinde hemen okumak istedim.

Kneller'in Mutlu Kampçıları minik bir roman iken Türkiye'de Siren Yayınları'ndan çıkan Buzdolabının Üstündeki Kız'da Keret'in kısa hikayeleri bir araya getirilmiş. Kitapta yer alan ilk hikaye olan Astım Atağı sadece bir paragraf uzunluğunda. Bunu söyleme gereği duyuyorum çünkü bence daha az kelime kullanarak güzel bir hikaye anlatmak zor bir iş. Keret bir kaç cümleyle güçlü bir hikaye anlatmış ve bu kendisini daha baştan sevmemin önemli nedenlerinden biri oldu.

En beğendiğim hikayelerden bir tanesi Crazy Glue idi. Diğerleri Freece, Painting, Hat Trick ve The Girl on the Fridge (Buzdolabının Üstündeki Kız). Keret'in hikayelerinin basit yapıları var ancak karakterler ve olaylarla oldukça güçlü ve etkileyici anlatımlara dönüşüyorlar. Bazılarına şaşırdım, bazılarına çok güldüm, bazılarına şoke oldum ve kimisi aklımı uçurdu. Akışılmışın dışında hikayeler okumak isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum bu kitabı.

P.S. Kitabı İngilizce okuduğum için hikayelerin Türkçe isimlerini yazamadım. Affola.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.