Kneller'ın Mutlu Kampçıları - Edgar Keret

10.24.2011

Kneller'in Mutlu Kampçıları diye ben çevirdim kitabın ismini; farklı bir şekilde çevirilirse/çevirilmişse bana kızmayın sonra. Idefix'in yalancısıyım ama Türkçesi henüz yok kitabın anladığım kadarıyla. Türkçe'ye çevirilmiş kitaplarını buradan görebilirsiniz.

Kitap tanıtım yazısında 'garip, karanlık ve komik bir hikaye' olarak en iyi şekilde tarif edilmiş aslında. Özünde bir aşk hikayesi var ama bence onun etrafında dönen olaylar çok daha ilginç. Ana kahraman Mordy kendini öldürdükten sonra kendini intihar edenlerin dünyasında buluyor. Bizimkine oldukça benziyor bu dünya. Örnek vermek gerekirse bir farkı herkesin kendilerini öldürdükleri zamandan kalma izlerle dolaşması. Bazılarının vücudunda kurşun yaraları var halen...

Mordy bir bar keşfediyor ve orada Uzi diye bir adamla tanışıp arkadaş oluyor. Daha sonra Mordy büyük aşkı (ya da öyle olduğunu zannettiği) Desiree'nin de kendini öldürdüğünü ve onun bulunduğu dünyaya geldiğini öğreniyor. Bunun üzerine kızı bulmak için Uzi'yle birlikte arabaya binip yollara düşüyorlar. Seyahatlerinde de Keller'la tanışıyorlar.

Çok da fazla ayrıntı vermek istemiyorum çünkü o kadar minik ve herşeyin çabuk geliştiği bir kitap ki biraz daha anlatsam okumanın bir anlamı kalmayacak. Her bölüm en fazla dört sayfa ve hepsine Mordy kendini başka bir olayın içinde buluyor. Maceraları eğlenceli, özellikle arkadaşı Uzi bayağı güldürüyor insanı ancak bazen de kendinizi kötü hissediyorsunuz çünkü sonuçta bunlar kendilerini öldürmüş insanlar. Bizim dünyamızda ilk soru genelde ne iş yaptığımız oluyor. Mordy'nin dünyasında ise birbirlerine nasıl intihar ettiklerini soruyorlar. Farklı şekillerde yapan pek çok insan var ve nasıl yaptıklarına göre bazıları sinirleniyor nasıl olduğu sorulunca...

Bu kitaptan bana kalan mucizelerin beklemediğiniz anlarda gerçekleştiği oldu. Kardeşim Wristcutters filminin bu kitap baz alınarak yapıldığını söyledi ancak bir daha izlemem gerekecek çünkü hiç hatırlamıyorum filmi. Bu okuduğum ilk Edgar Keret kitabıydı ve kesinlikle diğer kitaplarını da okumak istiyorum.


No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.