Kitap Eleştiri: Ölüler Ölüsü - Charlaine Harris

7.13.2011



Tuhaf ve seksi garson kız Sookie Stackhouse’a kapılmamanın yolu yok. Bizi de al Sookie! Bizi de!

Sookie’nin ağabeyi Jason bir panteradam olarak ilk dolunayını yaşayacaktı.

Ancak kasabayı sır dolu ölümlerle sarsan esrarengiz bir katilin ortaya çıkışıyla Sookie’nin halihazırdaki endişeleri yerini korkuya bıraktı. Yaklaşan dolunaya kadar katil bulunmazsa Jason tek şüpheli durumuna düşecekti. Tabii Sookie’de bu talih varken, katilin hedefi olması kaçınılmazdı.


UYARI: Serinin önceki kitaplarını okumadıysanız bu yazıda spoiler olabilir.

Sookie Stackhouse romanlarının beşincisi olan Ölüler Ölüsü heyecanlandırdı beni, ne yalan söyleyeyim. Bu kitapları yorumlarken hep kendimi tekrar ediyorum ama bir şey hala doğru: bu kitapları hem seviyorum, hem de sinir oluyorum. Sinir olmamın büyük bir kısmı Sookie yüzünden çünkü bu kendini bilmez halleri beni delirtiyor. Sevme nedenlerimse Eric başta olmak üzere diğer şahane karakterler tabii ki.

Jason'ın artık pantere dönüşüyor olması bence oldukça seksi bir değişiklik, hele ki diziyi de izliyorsanız. Ordaki Jason'ı gözünüzün önüne getirdiğiniz zaman bana hak vereceksiniz. Kimliği belirsiz birinin şekil değiştirebilenlere saldırıyor olması da oldukça heyecanlıydı. Yalnız baştan beri şüphelilerin kim olduğu oldukça açıktı ve 'lütfen bunlar olmasın' dedim kendi kendime. Onlar oldu tabii ancak oraya gelene kadarki heyecan da güzeldi. Özellikle kurt adamların daha önce görmediğimiz ritüellerine yer verilmesi oldukça hoşuma gitti.

Eric sonunda cadıların büyüsü altındayken Sookie'yle arasında olup bitenleri öğrendi. Bunları sonraki kitaplarda ona karşı kullanacağından yüzde yüz eminim ve bunu heyecanla bekliyorum. Bill geldi gitti aralarda derelerde ama ortalıkta olmaması konusunda bir şikayetim yok çünkü çok bayık buluyorum kendisini.

Tara'nın olayını tam olarak algılayamadım. Ne olduğunu anladım ama neden öyle bir şeye gerek vardı orasını kafam basmıyor işte. Sanki sadece Eric, Bill ve Sookie'nin aynı anda aynı yerde olması, Sookie'nin 'amanın ben ikisiyle de yattım bunların!' diye paniğimsi bir şeye kapılması için yapılmıştı. Bakalım o olay orada kalacak mı yoksa sonradan bir yerlerden patlayacak mı...

Alcide bir acayipti bu kitapta. Sookie'nin kız arkadaşını olmasını istiyor, aynı zamanda onun akıl okuma yeteneğini kullanmak istiyor, sonra Sookie sen eski nişanlını nasıl bu kadar çabuk unuttun diye sinirleniyor adama... Sookie bir de Alcide'nin eski nişanlısı Debbie'yi öldürdüğünü durmadan düşünüyor ama sonunda evi yanınca ona dair delillerde yanmış oluyor. Keşke öyle olmasaydı da Sookie kurt adamların karşısına çıkmaz zorunda kalsaydı diye düşündüm açıkçası. Ancak bu Alcide kıza bu kadar vurgunken kesin olmaz öyle bir şey. Sonuçta kurt adamları boşverelim ve vampirlere yoğunlaşalım lütfen Charlaine Abla. Özellikle Eric her sayfada olsun.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.