'Veletler' büyüyünce...

4.17.2012

Bu kitabı Şubat ayında okumuştum ve o zamandan beri ara ara düşünüyorum hakkında neler söyleyebileceğimi. Beni düş kırıklığına uğrattı açıkçası. Belki de çok büyük bir heyecanla okumaya başladığım içindir, bilemiyorum. 

Imperial Bedrooms (imparatorlara yakışır yatak odaları) kitabının karakterleri, yazar Bret Easton Ellis'in Sıfırdan Az isimli romanının karakterleri. Imperial Bedrooms, Sıfırdan Az'dan 25 yıl sonra geçiyor ve yine aynı karakterlerin hayatlarını takip ediyor. Abartı hareketleri 25 yıl öncesi için iyiydi ama bu sefer olmamış ya. Kitabı okurken çoğu zaman 'yooook artık!' diye isyan ederken buldum kendimi. Sıfırdan Az'la ilgili yazımı buradan okuyabilirsiniz.

Yazarı sevdiğim için daha fazla kötü şey söylemek istemiyorum. O yüzden iyilere geçelim: özellikle hiç bir Bret Easton Ellis romanı okumadıysanız bunu boşverin. Türkçe'ye çevirme zahmetine de girmemişler zaten. Bence siz ya Sıfırdan Az, ya da filmi de çok sevilen Amerikan Sapığı'ndan başlayın. Ellis'in insanı hem rahatsız eden, hem de gözlerini sayfalardan ayırmasına izin vermeyen, sürükleyici anlatımı bu asıl bu kitaplarda ortaya çıkıyor.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.