1984'ün babası: BİZ

3.28.2012


Ex Libris Kitap Kulübü olarak bu yıl okuduğumuz ikinci kitaptı Biz. Ben İngilizce çevirisini okudum. 'En İyi' İngilizce çevirisi olduğunu iddia ettiklerini. Başında editörün upuzuuuuun bir notu vardı. Kitap, yazıldığı zamanlar, yazar hakkında bayağı bilgi vermesi açısından güzeldi ama bence böyle şeylerin kitabı bitirdikten sonra okunması lazım. Çünkü insanın önce kitap hakkında kendi fikrini belirlemesi, bilgi bombardımanından etkilenmemesi lazım. Ama okurların bileceği iş tabii...

Kitabı çok sevdim ben. Lisede Orwell'in 1984'ünü zorla okuturken bu kitaptan hiç kimsenin bahsetmemesine de çok şaşırdım. Hatta bunun varlığından bile haberleri olmadığından şüphelendim açıkçası. 1984'ü severek okumuştum ancak onun 'babası' olan Biz'i okumak daha bir heyecanlıydı.

İçeriğini sizin okuyup görmeniz daha iyi olacağı için spoiler vermeyeceğim. Ancak şunu söylemek istiyorum ki kendi hayatınız ve yaşadığınız dünya hakkında pek çok şeyi sorgulayacaksınız. Türkçe çevirisinin nasıl olduğunu hiç bilmiyorum ama gördüğüm kadarıyla farklı yayınevlerinden çıkmış kitap. Okuyun, siz karar verin derim.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.