Kitap karakterleri bir anda gerçek olsa?

12.06.2012

Çocukluğumun önemli bir kısmını Peter Pan'ın gölgesini arayarak geçirdim. Sonra uzun uzun anlatanlar oldu bana kitaptaki her şeyin gerçek olmadığını... O zaman da inanmadım, halen de inanmıyorum buna.



Kağıt Kız, inanmamakta diretenleri mest edecek bir kitap. Ünlü yazar Tom Boyd, sevgilisinden ayrılmış, bunalımın dibine vurmuş ve artık yazamayacağına inanmış haldeyken kitabının kahramanlarından Billie resmen gökten yazarın evine düşüyor. Tahmin edeceğiniz gibi bu ikili kitabın sonlarına doğru birbirine aşık olmuş olacak ama bu noktaya gelene kadar da maceradan maceraya sürüklenecekler. Billie, Tom yazıp da kitabı tamamlamazsa ölecek. Tom da onun gerçek olduğuna ikna olup, bir de üstüne kızdan hoşlanmaya başlayınca sanki kendi hayatı risk altındaymış gibi yazmaya sarılacak.

Kitabı okurken pek çok kez "ben bu kitabı önceden okumuş gibiyim" dedim kendi kendime. Hangi kitaba benzettiğimi bulamadım ama şunu söylemem gerekiyor, çok değişik bir kitap değil. Sonu da tam tahmin ettiğim gibi çıktı. Ancak okurken hissettiklerim çok hoşuma gitti. Bu kitapta umut var, mutluluk var, birbirine ölümüne değer veren arkadaşlar var, karanlıktan sıyrılmış insanlar ve sevdikleri yazara güvenen okurlar var. 

Bu kitap sonrasında Peter Pan'in gölgesini aramaya kaldığım yerden devam ediyorum.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.