4'üncü blog turunun son bölümü: Harry'den başka hangi büyücüler var?

12.16.2012

Türkiye'nin ilk blog turunu düzenleyen ÜKG (Ütopik Kızların Günlüğü) Birliği olarak bu ay içimiz dışımız Harry Dresden oldu! 5'inci blog turumuzda da yine İthaki Yayınları'nın desteğiyle üçüncü kitabı Hayalet Tehlikesi'ni inceledik. Devamını okumak için çevirilerin tamamlanmasını beklememiz gerekiyor ne yazık ki. O nedenle olur da "bana büyücü lazım!" diye çıldıranlar olursa diye edebiyatta nerde, nasıl büyücüler olduğunu inceledim. Yorumlar, ön okuma, alıntılar, okur testi, kitap çekilişi ve daha fazlası için diğer tur blog'larına da mutlaka uğrayın!


Kitap Hayvanının Günlüğü: 10 maddeyle Harry Dresden
Kağıt Kız: Ön okuma
Kitab-ı Sevda: İki Dresden arasındaki fark
Kitap Esintisi:  Dresden Dosyaları
Sevgili Kitap: Alıntılar ve kitap çekilişi
Romancelolik: Okurların gözünden Dresden ve kitap çekilişi
Kitaplık Kedisi: Kitap yorumu


EDEBİYATTA BÜYÜCÜLER
Bazılarını tanıyorum. Bazılarını yeni öğrendim ve merak ettim. Siz de bir inceleyin bakalım. Kendi çapımda en sevdiklerimden bilmediklerime doğru sıraladım...

İlk tanıştığım ve sevdiğim büyücü, Oz Büyücüsü. Kitapları ayrı güzeldir, Judy Garland'lı filmi ayrı. Hatta filmdeki şarkısı uzun süre akılda kalır, yolda yürürken topuklarınızı birbirine vurarak söyleyesiniz gelir. Efsane "Somewhere Over the Rainbow" şarkısı da bu filmdendir.



E Yüzüklerin Efendisi'ndeki Gandalf'ı sevmemek de imkansız, değil mi? 


Harry Potter'da ise istemediğiniz kadar güçlü büyücü var. Ana karakterleri herkes sevse de favori büyücüleri değişiyor. Ben Severus Snape'çilerdenim. Bir de tabii kalbimizi çalıp kitabın sonunda Voldemort'un garezine uğrayan Cedric Diggory var.




Ejderha Mızrağı Destanı'ndan Raistlin Majere.


Ursula K. Le Guin'in Yerdeniz Büyücüsü kitaplarından Büyücü Ged.


Terry Brooks'un Shannara üçlemesindeli Allanon


Marvel Comics'in yarattığı Dr. Strange.


Stephen King'in Kara Kule serisindeki Crimson King.


No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.