James Franco'nun kitap kurdu olduğunu bilmeyen kaldı mı?

10.30.2012

James Franco'nun kocaman bir kitap kurdu olduğunu bilmeyen yoktur ancak çoğu kişi Palo Alto isimli romanını okumayı geçirtirmiş hep. Ben de onlardan biriyim aslında. Ama yazamayacağını düşündüğüm için değil, sıra gelmediği için. 


Sonunda bu yıl Palo Alto'yu elime geçirip okudum. Kitapta yer alan, birbirlerine bir şekilde bağlanan kısa hikayeler ABD'nin Kaliforniya eyaletindeki bir grup gencin "bunalım" hayatını ele alıyor. 

Okurken aklım Bret Easton Ellis'in Sıfırdan Az isimli kitabına gitti durdu. Benzer yanlarının çok fazla olduğunu düşünüyorum. Her iki kitapta da karakterler genç, umursamaz ve ahlaksız. Bir fark, Franco'nun ahlaksız karakterler yaratmak için çok uğraştığını hissetmemdi. Bazı yerleri farkında olarak olduğunu inandığım şekilde abartmış ama bir yandan da arada kaynayıp gidiyorlar.

Kitaptan nefret etmedim ama bitirdiğimde de bana kalan pek bir şey olmadı. Üniversitede aldığı yazı derslerinde kaleme aldığı hikayeleri bir kitapta toplamış gibi geldi. Hocalarının vermiş olması kaçınılmaz olan notları dikkate alarak tekrar elden geçirdi mi hikayeleri, geçirmedi mi bilemedim. 

Bu arada Michael Cunningham'in öğrencisi olmasını da çok kıskandığımı belirtmeden geçemeyeceğim.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.