Tetiklenmiş!

3.21.2012

Fletcher Wortmann'ın biyografik kitabı 27 Mart'ta St. Martin's Press'ten çıkacak. Ben kendisini NetGalley'de buldum ve 'OCD'yi görünce hemen okumam gerektiğine karar verdim. Wortmann, obsesif kompulsif bozuklukla hayatı bozunca mücadele etmiş olan ve hala eden bir yazar. İtiraf etmem lazım, ilk gördüğümde kitabın üstüne atlamış olsam da başlamadan önce bir süre düşündüm.

Bu bozukluk hakkında bilgisi olmayanlara 'OCD' dediğiniz zaman çoğu hemen Jack Nicholson'ın As Good As It Gets filmindeki karakterini düşünüyor. Banyo dolabında paket paket sabun bulunan, elini her yıkayışında yeni bir paket açan karakteri... OCD'si olanların 'bazılarının' mikrop fobisi olduğu doğru. Hatta çoğu zaman bozukluğun ilk işareti bu oluyor. Ancak insanların unuttuğu kısım şu: her OCD'si olanın mikrop fobisi olacak diye bir şey yok.

Okumaya başladığım an Wortmann'ın da el yıkama takıntısı olmayanlar arasında yer aldığını farkettim. Bu yüzden doktorlar OCD'si olduğunu uzun bir süre anlamamış. Yazar, bunu dahi eğlenceli bir havayla anlatıyor. Bu durumu çok takdir ettim çünkü evet, OCD ciddi bir bozukluk ancak onun hakkında bir kitap okurken bunalımdan bunalıma koşmamızın da alemi yok. Wortmann aynı zamanda OCD'nin hayatı engellemesi gerekmediğini, birlikte yaşamayı başarabileceğiniz bir bozukluk olduğunuzu da umut verici bir şekilde belirtiyor.

Bunun yanı sıra zorlandığı zamanları da dürüst bir şekilde aktarmış, bazı olayların utanç verici olmasına aldırmadan. Bu özellikle hoşuma gitti çoğu zaman en zor anlar utanç verici anlar değil mi? 

OCD'si olmayanların dahi severek okuyacağı bir kitap olduğunu düşünüyorum TRIGGERED'ın. Özellikle biyografi sevenlerin.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.