Yorum: Aylardan Aşk - Meral Kır

7.09.2014

Aşkı Marquez'den öğrenmiş biri olarak "romance" olarak kategorize edilen kitaplar genellikle bayar beni, okuyamam. Daha isminde bile "aşk" geçtiği için Aylardan Aşk'a da çekinceli yaklaştığımı itiraf etmem gerek. Normalde sırf ismine baktığımda bile önyargılı davranır, elime bile almazdım. Ancak Meral Kır'la tanışma fırsarını yakalayıp ne kadar içten, tatlı biri olduğunu görünce, kendisi kitaplarımızı imzalarken herkes için kişisel bir şeyler yazmaya o denli özen gösterince hem merakım kabardı, hem de okumazsam ayıp olur gibi geldi.


Şu anda tek düşünebildiğim "iyi ki şans eseri geçti gelime, iyi ki okudum." Aylardan Aşk'ın ve Meral Kır'ın Türk yazarlara yönelik önyargılarımı da biraz kırdığını söylemeliyim. Sevmemin nedenlerine gelince:
  • Böyle modern bir hikaye beklemiyordum açıkçası. Modern olduğu kadar bir anlamda da zamansız bir hikaye olması çok ferahlatıcıydı.
  • "Daha ilk 10 sayfada aşık olurlar, kitabın sonuna kadar mıncık mıncık devam ederler" diyordum, öyle de olmadı. Kitabın ana kahramanları Yağız ve Tanem, hem o "ilk bakışta kıpırtı" olayını yaşadılar, hem de yavaş yavaş, gerçekçi bir şekilde sevdiler birbirlerini.
  • "Her şey oğlanla kızın etrafında döner" diyordum; öyle de olmadı. O kadar kalabalık bir kadrosu var ki Aylardan Aşk'ın! Kocaman bir aile, uzun yıllara dayanan arkadaşlıklar...
  • "Her şey ana karakterlerin aşkının etrafında döner" dedim; öyle de olmadı. Yan karakterlerin de hayatını, hislerini, onların da hem sevgiyi, hem de kendilerini buluşlarını izliyoruz.
  • "Aşk odaklı bir hikayedir" dedim; bu da beni yalancı çıkardı. Evet, özünde aşk hikayesi. Ama içinde çok daha fazlası var. Arkadaşlar, aile arasında sevgi ve bağlılık... Bir insanın kıskançlığı ve hırsının hangi boyutlara gelebileceği, nasıl gaddar davranmasını sağlayabileceği gibi mesela.
  • Bunlara ek olarak, kitabın başından itibaren çözülmesi gereken bir gizem var. Meral Kır, bunu arka plandaymış gibi öyle güzel işliyor ki cidden kitabın sonuna kadar hem ne olduğunu merak ediyor, hem diğer olaylar nedeniyle merak ettiğinizi biraz unutuyor, hem de Aylardan Aşk'ın sonuna doğru gizem sonuçlanınca şaşırıp kalıyorsunuz.
  • Hiç ayların mevsimler dışında bir şey ifade ettiğini düşündünüz mü? Ben çok da üzerinde kafa yormamıştım açıkçası. Meral Kır düşünmüş. Bunları da Aylardan Aşk'ın farklı bölümlerine, rengarenk sayfalarda serpiştirmiş.
  • Mıymıy ve/veya ağlatan bir hikaye bir hikayedir diye düşündüm. Ama Aylardan Aşk'ın karakterleri o kadar gerçekçi ki her şey dozundaydı. Aralarındaki diyalogların bazılarına yüksek sesle güldüğümü de itiraf ediyorum.


No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.