Okuyamayınca ne yapmalı?

7.04.2014

Resim kaynak: I Can Haz Cheezburger

Yaz mevsiminin yan etkilerinden olan vıcıkvıcıklıkla birlikte gelen yorgunluk ve tatil hasreti insanın okuma alışkanlıklarını da etkileyebiliyor. En azından bana öyle oldu. Son iki haftadır bir kaç farklı kitaba başlayıp, kafamı veremeyince "sonra okurum" diyerek kenara ayırdım onları. Kimisi, biraz stresten uzaklaşmak, kafayı boşaltmak için içer, kimisi koşar, kimisi piyano kursuna gider, kimisi gitar... Benim de kafayı boşaltıp rahatlama yolum okumak oldu her zaman. Bu aralar okuyamadığım için anlarsınız ki çok ama çok stresli, sinirliyim. Ben de "okuyamayınca ne yapmak lazım?" diye Google'a sordum. Bookslut'ın yazısı çıktı karşıma.


Bookslut'a göre, kendinizi benim durumumda bulduğunuzda aşağıdakiler işe yarayabilir: (Birebir çevirmeye üşendim; azıcık yorumlu oldu)
  • Televizyonu kapatın: Evet, peş peşe dizi izleyeceğinize televizyonu kapatın ve elinize bir kitap alın. İşin kötüsü, benim sorunum bu değil. Lakin bu aralar sitcom'lara bile kafayı veremiyorum!
  • Çizgi roman okuyun: Bunu deneyeceğim. Neil Gaiman'ın Sandman serisine başlamıştım. Devamını getirmek için iyi bir fırsat olabilir.
  • En sevdiğiniz kitaplardan birini tekrar okuyun: Bunda aklıma ilk gelen Marquez'in kitaplarından birine dalmak oldu. Ancak şu aralar ağlamadan Marquez okuyabileceğimi sanmıyorum. Yeniden Harry Potter ya da Yüzüklerin Efendisi serisine mi başlasam?
  • Kitaplarınızı toplayın ve şehri terkedin: Bunu 19 Temmuz'da yapacağım. Tatile ne zaman çıkacağım kesinleştiğinden beri yanıma hangi kitapları alsam diye düşünüp duruyorum. 2666 ve IQ84 arasında gidip geliyorum şu aralar.
  • Stephen King okuyun: Bu da aklıma yattı. Kemik Torbası sonrasında yazdıklarının hiçbirini  (Doktor Uyku dışında) okumadım. Eski, sevdiklerimden birini veya yeni yazdıklarından birini deneyebilirim.
  • Okumaya ara verin: Onun yerine film izleyin, biraz da onlar hakkında konuşun gibi laflar etmişler ama bu böyle olmaz. Okumak lazım. Film başka, kitap başka.
Çok çaresizim a dostlar! Siz okuyamadığınız zaman ne yapıyorsunuz?

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.