Yorum: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları

3.20.2014

İsmindeki "peculiar" (tuhaf) kelimesine ek olaraktan kapaktaki resmi gören birinin bu kitabı merak etmemesi mümkün mü? Değil! Tuhaf çocukların, tuhaf maceralarına yelken açarken çok ama çok (ama çok çok çok) heyecanlıydım. Beklediğim gibi uçurdu mu aklımı? Eh, pek de değil. Okuduğuma değdi mi? Değdi valla.

DEX'in dilimize kazandırdığı Shatter Me serisinin yazarı Tahereh Mafi'nin eşi olan Ransom Riggs'in kaleme aldığı Miss Peregrine'in Tuhaf Çocukları, dedesinin hikayeleriyle büyüyen Jacob'ın onların gerçek olduğunu keşfedişinin hikayesi. Merakla ve dedesine inanmamış olmasının vicdan azabıyla yollara düşen Jacob, kendisini yıllar boyu hakkında çok hikaye dinlediği gizemli bir adada buluyor. Dedesinin bahsettiği yetimhaneyi bulduğunda ise tuhaf çocuklarla tanışıyor, neden, nasıl tuhaf olduklarını ve kendinin de aslında onlardan biri olduğunu öğreniyor.

Şunu itiraf etmem lazım, yazarın dört bir yandan topladığı fotoğraflar olmasaydı bu kitabı okuduğumda "eh, fena değilmiş" der geçerdim. Hikayeyi asıl zenginleştiren bu resimler gerçekten. Dolayısıyla bana bu kitap görsellikle yazının farkını, insanlara aynı duyguları nasıl farklı yöntemlerle hissettirebildiklerini düşündürdü bir kez daha. Kitapta gördüğünüz resimlerin çoğunu önce Jacob bir tarif ediyor. Sonra sayfayı çevirip, bahsettiği resmi görünce ise aklınıza gelmeyecek bir kareyle karşılaşıyorsunuz.
Ransom Riggs'in hayal gücünü sevdim. Anlatım gücüne gelince ise biraz daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Serinin ilk kitabıyla birlikte ikincisini de bulup almıştım (merak edenler için, İngilizceleri Pandora Kitabevi'nde vardı). Onu okumak için de heyecanlanıyorum açıkçası. Hikayenin nereye gideceği hakkında pek bir fikrim yok; ona kafa yormadım açıkçası. Ama resimler derseniz... İşte onları çok ama çok merak ediyorum. Umuyorum ki bu ilk kitap gibi sırf resimler için bile değiyordur okumaya. Hem belki Riggs bizi şaşırtır, hikaye de aklımızı alır, kim bilir?

Bu arada Milliyet'in haberine göre Tim Burton bu kitaba bayılmış ve filmini çekecekmiş. Johnny Depp'siz Tim Burton filmi olmaz tabii. IMDB yalan söylemiyorsa, film 2015'te vizyona girecek. Hangi rolde kimin olacağı bilgisi yok henüz ama Johnny çocuk olmadığına göre Jacob'ın babasını oynayacaktır diye tahmin ediyorum. Göreceğiz bakalım...

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.