Winchester'lar, amaney!

3.11.2014


Supernatural fandom’ının dibine vurmuş bir insancık olaraktan tabii ki kitaplarını da merak ediyordum. İlk kitabın, isminden de anlaşıldığı gibi, Winchester’lar ve Edgar Allan Poe’yu bir araya getirdiğini gördüğümde de heyecanlandığımı itiraf etmem lazım. Kitaba bayılmadım, ama nefret de etmedim. Arada kafa boşaltmak için okuyacak kolay bir şeyler aradığımda serinin devamını da okuma potansiyelini görüyorum kendimde… Ama ne bileyim yani; tatmin etmiyor insanı işte.

Nevermore (dilimize Bir Daha Asla olarak çevrilmiş), ikinci sezonun sekizinci ve dokuzuncu bölümleri arasında geçiyor. Her ne kadar “rock’çı adamın evindeki hayalet” olayı bana çok saçma gelse de Sam ve Dean’in (ve haliyle biz izleyenlerin) alışkın olmadığı bir durum değil. Sonra yolları Edgar Allan Poe’nun New York’taki evine düşüyor, bıdı bıdı. Bıdı bıdı diyorum çünkü cidden “ooooooo” dedirten olaylar falan yok. Belki bir dizi bölümü olarak heyecanla izleyebilirdik ama kağıt üstünde olmuyor.

Bunun benim için çeşitli nedenleri var. Öncelikle, çok “fan fiction” havasında bir kitap olmuş. Yazar öncesinde dizinin hayranı mıymış, ona dair bilgi bulamadım ama değilse iyi çalışmış dersine, aferin. Fakat bu tarz bir şey yazılacaksa bence dizinin gerçek hayranlarından birine yazdırsalardı okurken çok ama çok eğlenebilirdik en azından.

Sonracığıma, hem Sam, hem de Dean’in kitap versiyonlarına biraz gıcık oldum açıkçası. Yaptıkları seçimleri, vs.’nin nedenlerini dizide bir yüz ifadesinden anlayabilirken, kitapta sayfalar dolusu “aslında Dean şöyle hissediyordu” açıklamaları boğdu beni. Dean, çok hovarda ve mızmız, Sam de eğlenmeyi hiç bilmeyen bir nörd gibi gözükmüş. Tamam, gerçekten çok uzak değil ama çok yakın da değildi.


Demem şudur ki, merak ediyorsanız deneyin—şıp diye okunuyor zaten; çok zaman kaybetmiş olmazsınız. Sonrasında da artık karar verirsiniz devamını okuyup okuyamayacağınıza. Bu arada kitabın en güzel yanı sonundaki şarkı listesi. Onu iyi tutturmuş yazar; Winchester’larla yollara düştüğünüzü hayal etmek için ideal soundtrack.

Puanım:

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.