Yorum: Lover at Last

12.24.2013


Böyle uzun seriler genelde bayar insanı; bir yerden sonra devamını merak etmez olursunuz. J.R. Ward’un Blackdagger Brotherhood serisi, hep söylerim, arada baysa da merak uyandıran, bir sonraki kitapta “buyrun size heyecan!” diyen bir seri… Beni bu vampirlerle tanıştıran Kathy’ciğimin anlattıklarından ve internette gördüklerimden anladığım kadarıyla da hayranları bu durumu kabullenmiş durumda ve her seferinde heyecanla bir sonraki kitabı bekliyorlar.

Hiç okumamış olanlar için bir ara not geçeyim: bu seride her kitap Blackdagger Brotherhood’daki başka bir savaşçının hikayesi. Tabii ki olaylar genel olarak da ele alınıyor ve tüm karakterlerle karşılaşıyorsunuz ama tek bir karakter ve onun yakınındakilerle ilgili ayrıntılar oluyor. Lover at Last de Qhuinn ve Blay isimli iki savaşçıya odaklanıyor.

Daha “J.R. bunu yazacak mı, yazmayacak mı?” muhabbetlerinin olduğu günlerden beri ortalık çalkalanıyordu. Ward ilk başta “yazacak mıyım emin değilim çünkü belli düşüncelere sahip hayranlarımı dışlamak istemiyorum” gibi bir açıklama yapmıştı. Yani, kitaplarımı seven homofobik tipler bunu okumaz, bana da gıcık olurlar demeye çalıştı kendisi… Buna cidden sinirlenmiştim ama sonra “yazıyorum heyt!” deyince gaza gelip, “aferin lan J.R.” moduna girmiştim…

Kitabı okuduktan sonra ise daha bir allak bullak oldum. Öncelikle, Blackdagger Brotherhood’un düşmanı olan Band of Bastards’a çok fazla yer verilmiş. Bunun sonucunda da Qhuinn ve Blay’in hikayesi diğerleriyle kıyaslandığında daha kısa kesilmiş. Neden ama neden? Bir ayrımcılık kokusu aldım ve yine kıllandım haliyle. Sonra acaba ben mi abartıyorum, kendi çapımda kuruntu yapıyorum dedim ama GoodReads’te okuduğum yorumlarda da “Bunun Qhuinn ve Blay’in kitabı olması gerekmiyor muydu? Niye çok fazla farklı karaktere bu kadar yer verilmiş?” diyenler olduğunu gördüm.


Bir sonraki kitap Wrath’in, yani kralın ikinci kitabı olacak. Tabii ki de merak ediyorum hikayenin devamını ama gözüm üstünde J.R.’cım!

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.