Stephenie Meyer, cümleleri en çok tekrar eden yazar.

12.02.2013

Başlığı okuduğunuzda "hiç de şaşırmadım" dediğinizi duyar gibiyim. Ben de şaşırmadım ama şunu da belitmem lazım, Stephenie Meyer, kendisi, J.K. Rowling ve Suzanne Collins arasında yapılan bir analize göre cümleleri ve kelimeleri en çok tekrar eden yazar. Genel olarak değil yani (ki öyle olsa da şaşırmayız aslında, değil mi?)


Slate.com yazarı Ben Blatt, pek çok insanın severek okuduğu ve izlediği Alacakaranlık, Açlık Oyunları ve Harry Potter'ı incelemiş. Farklı nedenlerden dolayı kimileri birini, kimileri diğerini seviyor ve Blatt de bu seçimle ilgili bir kriter olarak yazarların yazım tarzını değerlendirmiş. Keşke tüm yazıyı çevirebilecek zamanım ve sabrım olsa... İngilizcesini buradan okuyabilirsiniz. Ben de Blatt'in yer verdiği tabloları paylaşmaya çalışacağım...

Yazarların en çok kullandığı sıfatlar:

En çok kullandıkları, "-ly" ile biten zarflar:

En sık kullandıkları cümleler:


Ve başlığa taşıdığım, cümlelere başlarken kendilerini tekrar etme oranları:

Olur da kaçıranlar varsa diye, kaynağı tekrar belirtiyorum. Makalenin tamamını buradan okuyabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.