Yorum: Hemlock Grove - Bu insanlarda bir gariplik var...

9.24.2013

Netflix, son zamanlarda çok iyi işler çıkarıyor. Yakın zamanda Amerikalı bir arkadaşımın tavsiyesiyle Orange Is the New Black'i izledim ve çok beğendim (yakın zamanda Digiturk de vermeye başlıyor bu arada; meraklılarına duyurulur). Hemlock Grove da yine bir arkadaş tavsiyesiydi ve çok, çok iyi bir dizi bence. İzlerken bir baktım, "aynı isimli kitaptan uyarlanmıştır" diyor. E kitabı da okumazsam olmazdı tabii....


Hemlock Grove, ABD'nin Pennsylvania eyaletinde minik bir kasaba. Ana karakterlerden Roman ve Shelley, kasabanın en zengini olan Godfrey ailesinin üyeleri. Godfrey'ler zamanında çelik üretimi yaparak köşeyi dönmüş. Kitabın geçtiği zamanlarda ise çelik fabrikaları kapalı; daha çok genetik araştırmamsı tıbbi çalışmalara odaklanan bir şirketleri var. Bir de Peter Rumancek isimli, çingene/kurt adam bir karakterimiz var.

Hemlock Grove kasabasında genç kızlar akıl almaz şekilde öldürülmeye başlıyor. Kimi bağırsakları fırlamış, kimi de bedeninin yarısı koparılmış şekilde bulunuyor. Farklı karakterler işe burunlarını sokarken, Godfrey ailesinin sırları da yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor-- sırları sadece okur olarak biz öğreniyoruz tabii; kasabanın ruhu duymuyor. O kadar çok karakter, o kadar çok yan olay var ki hangi birinden bahsedeyim bilemiyorum açıkçası. Şunu da belirtmem lazım ki kurt adamlar ilgi odağımda değildir pek. Ancak bu kitaptaki (ve dizideki) kurt adamın dönüşümü şimdiye kadar okuduğum ve gördüklerimden daha grafik, daha gerçekçi, daha ayrıntılı ve daha büyüyeliciydi. Sırf onun için bile değer kitabın sayfalarına burun sokmaya.

Dizi de kitapla birebir gidiyor ve bunda kitabın yazarı Brian McGreevy'nin önemli rol oynadığını düşünüyorum. Genç aktörlerin çoğu (çoğu derken Alexander Skarsgard'ın kardeşi Bill Skarsgard dışındakiler demek istiyorum) önceden varlığından haberim olmayan aktörler ve hepsi bayağı başarılı. Özellikle Shelley Godfrey karakterini çok ama çok sevdim. Kitabı okumaya üşeniyorsanız dahi diziyi izleyin derim. Öyle bir yerde bitiyor ki, bir sonraki sezona kadar heyecanla bekliyorum.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.