Bütün kızlar toplandık!

2.05.2013

Writer's Bloq sitesi, "Yakın arkadaşımız olmasını istediğimiz 10 kurgusal dişi karakter" listesini paylaşmış. 1-2 tanesi dışında çok etkilenmedim listeden. O yüzden ben de aynı konuda bir 'top 5' listesi yaptım.


Hermoine Granger - Harry Potter Serisi
Hermoine, Writer's Bloq'da da birinci sırada yer alıyor. Kim istemez ki bu sevimli, çalışkan, kitap kurdu, zeki kızın yakın arkadaşı olmasını? Yakın arkadaşları Harry ve Ron'a olan bağlılığını ve açık açık gördük zaten kitaplarda. Başımız belaya girdiğinde danışabildiğimiz, birlikte gizemleri çözdüğümüz, kitap kulübünde hararetli tartışmalar yaşayabileceğimiz bir arkadaş olurdu diye düşünüyorum.

Violet Baudelaire - Talihsiz Serüvenler Dizisi
Çok sevdiğim serilerden birinin ana kahramanlarından biri Violet. Baudelaire çocuklarının en büyüğü olan Violet, bir mucit. İcatlarını ilk deneyen kişi olmayı istemez miydiniz? Aynı zamanda zeki, sevimli ve eğlenceli de. 

Jane Eyre - Charlotte Bronte'nin aynı isimli kitabından
Küçüklüğümden beri hayranlık duyduğum bir karakter Jane Eyre. Daha bebekken yetim kalıyor, sevgisiz, ilgisiz bir çocukluğa rağmen Thronfield Hall'de eğitmen olarak çalışmaya başlıyor. Hırslı ve dikbaşlı olan Jane, bağımsızlığa büyük önem veriyor. En yakın arkadaşlarımdan biri olsa gücü biraz bana da bulaşırdı belki.

Josephine "Jo" - Louisa May Alcott'un 'Küçük Kadınlar' isimli kitabından
Küçük Kadınlar, okuduğum ilk romanlardandır. Annem küçüklüğünden beri sakladığı kopyasını bana verdiği gün nasıl gözlerimin dolduğunu ve kitabı nasıl bir solukta okuduğumu dün gibi hatırlıyorum. Dört kızkardeşin hepsi birbirinden farklı, hepsinin güçlü yanları var. Ancak ben hep Jo'yu çok sevdim. Biraz erkeksi ve sakar oluşunu, diğer kızlar evlenecek bir erkek ararken kendisinin okuma peşinde koşmasını kendime yakın hissettiğimden sanırım. En iyi arkadaşlarımdan biri olsa toplumun dayattığı pek çok saçmalığa birlikte orta parmak çekebiliriz diye düşünüyorum.

Coraline - Neil Gaiman'ın aynı isimli romanından
Coraline en yakın arkadaşlarımdan biri olsa maceralarını sürekli anlattırır, Neil Gaiman'ın kaleminden çıkmanın nasıl bir duygu olduğunu sorar dururdum. Bir süre sonra telefonlarımı açmamaya başlardı ama olsun, ne kadar darlasam kendisini o kadar iyi!

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.