2012: Top 5

1.08.2013

Bu son 2012 yazısı. Ben de 'en iyiler'i seçmezsem çatlarım. Öyle lafı uzatmayacağım. Buyrunuz, top 5'im...



John Green, benim için bu yılın en beklenmedik sürprizi oldu. Genelde herkesin diline dolanan, fazla popülerleşen yazarları okuyunca çoğunlukla hayal kırıklığına uğruyorum. John Green ise hakkında söylenen tüm iyi şeyleri hak ediyor. The Fault in Our Stars ile başlayarak sondan başa doğru gidiyor oluyorum biraz ama olsun. Alaska'nın Peşinde'yi okuyorum şimdi. Pegasus Yayınları'nın yazarın diğer kitaplarını da Türk okurlarla buluşturacağını umuyorum. 

William Faulkner'ın Türkçe'ye 'Döşeğimde Ölürken' ismiyle çevrilen kitabı 'As I Lay Dying' hem hikâyesi, hem de anlatımıyla çok etkiledi beni. Okumak için bunca yıldır beklediğime sinirlendim ama sonunda okuduğum için de çok sevindim.

Fikirleri size ters gelse de herkesin okuması gereken bir yazar olduğunu düşünüyorum Ayn Rand'in. Gıcık olduğum yanları çok olsa da oldukça değişik bir deneyimdi 'Hayatın Kaynağı'nı okumak. Kesinlikle bu yıl okuduğum en iyi kitaplar arasında. 

Her farklı kitabını okuduğumda daha bir sevdiğim, hayranlık duyduğum bir yazar A.M. Homes. İlk romanı olan Jack'i anca bu yıl okuyabildim. Hem düşündürüyor, hem hissettiriyor, hem de şaşırtıyor yazar. Bugünkü YA yazarları bu kitabı okumalı ve şapkalarını önlerine koyup "ben ne yapıyorum?" diye bir düşünmeli bence.

Küçüklüğünden beri Peter Pan'a aşık biri olarak bu kitabı ya çok sevecektim, ya da nefret edecektim. Yazar öyle başarılı bir iş çıkarmış ki ilki gerçek oldu. Aptal Wendy hiç ortaya çıkmasaymış. Madem benim olamıyor, bari Tiger Lily'nin olsaymış Peter!

Siz bu yıl hangi kitapları okudunuz? "Mutlaka okunmalı" dedikleriniz hangileriydi?




1 comment:

  1. Listeni cok begendim Simaycim. Ne yazikki ingilizcem olmadigindan bu sirin seyleri okuyamayacagim. :/ Alaskanin Pesinde bu hafta okuyacaklarim arasinda,kitapla ilgili yorumunu bekliyorum. :)

    ReplyDelete

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.