Türkiye'nin ilk blog turunun konuğu yazar Jodi Meadows!

9.09.2012


Türkiye'nin ilk blog turunda 10 kitap bloggerı olarak bir araya geldik ve ilk kitap olarak Türkiye'de DEX Kitap tarafından yayınlanan, Jodi Meadows'un Ruhsuz isimli kitabını seçtik. Blog turuna katılan her blogda farklı bilgiler bulacaksınız. Bunlar arasında kitap ve yazar hakkında bilgiler, yazarla röportaj, kitapla ilgili yorumlar ve kitabın ön okuması yer alıyor. Ve tabii ki DEX Kitap'ın katkılarıyla kitap kazanma şansını yakalayacaksınız! Bu yazının sonundaki formu doldurarak çekilişe katılmayı unutmayın!


1. Blog Turu kapsamında burada Jodi Meadows'la e-mail üzerinden yaptığım röportajı bulacaksınız. Lütfen tura katılan diğer blogları da ziyaret etmeyi unutmayın:

Kağıt Kız: Kitap çekilişi
Kitab-ı Sevda: Kitap yorumu ve okuyucu testi
Kitap Esintisi: Kitap yorumu
Kitap Hayvanı'nın Günlüğü: Kitap yorumu
Kitap Maceraları: Kitap çekilişi
Romancekolik: Kitap yorumu
Sevgili Kitap: Kitaptan alıntılar ve kitap yorumu
Sihirli Kitap: Kitabın ön okuması


Öncelikle Jodi Meadows'a röportajı kabul ettiği için çok teşekkürler! Kendisi kabul edeceğini de, yanıtlarını da çok çabuk iletti. Röportajın sonundaki formu doldurarak kitap çekilişine katılabileceğinizi tekrar hatırlatarak sizi yazarla baş başa bırakıyorum...

Ruhsuz'da okurları neler bekliyor?
Farklı okurlar her kitapta değişik şeyler bulacaktır, ancak benim için Ruhsuz'un en önemli temaları geçmişin üstesinden gelmek, geleceğe bakmak, umut, aşk, iyileşmek ve dünyada yerini bulmak.

Şimdiye kadar okuduğum genç yetişkin romanlarının çoğunda 'ruhsuz' karakter var. Siz bunun tam tersini yapıp eski ruhların bir arada yaşadığı bir dünya yarattınız. Bu fikir nasıl gelişti?
Ruhsuz'un fikri kitabı yazmamdan üç yıl önce aklıma geldi. O zaman bu fikri bilgisayarımdaki bir dosyaya not etmiştim: her ruhun devamlı yeni bedenlerde doğduğu bir dünya. Biri hariç, tabii ki. Üç yıl boyunca bu dosyayı ellemedim çünkü bu hikayenin yazılmasının çok zor olduğunu düşünüyordum. Ve öyleydi de. Kendimi hazır hissettiğim zaman üç yıl önceki notumu açtım ve yazmaya başladım.

Artık konuyu ilk düşündüğümde nerede olduğumu ve ne yaptığımı hatırlamıyorum ancak bu fikir aklıma geldiği için mutluyum.

Yeni Ruh trilojisinde yer alacak diğer iki kitabı da yazıp bitirmiş olduğunuzu duydum. Bu ne kadar zaman aldı?
Ruhsuz için bir temsilci bulur bulmaz ikinci kitap üzerinde çalışmaya başladım. Triloji HarperCollins yayınevine satıldığı zaman ise ikinci kitabı bitirdim ve üçüncü kitabı da yazdım. Tüm bunlar bir yıldan kısa bir sürede gerçekleşti. Bu hikaye üzerinde daha fazla çalışma şansım olduğu için heyecanlıydım ve her üç kitap için de bir planım vardı.

Ruhsuz'u redakte etmemin ardından ikinci kitap Asunder'da [anlamı parça parça] değişiklikler yapmam gerekti. Asunder'da da değişikler yaptığım için 3'üncü kitabın da değişmesi gerekti. Ancak bunun yerine yazdığım 75000 kelimeyi çöpe atarak yepyeni bir özetle baştan başladım. Editörümün okumasının ardından halen üçüncü kitabı redakte etmem gerekiyor ancak öncekinden daha iyi olduğunu düşünüyorum.

Yani başlangıçtan bugüne kadar yıllar sürdü trilojinin yazılması. Ruhsuz'u yazmaya 2009'un Ekim ayında başladım. Üçüncü kitap Ocak 2013'te yayına hazır hale gelecek.

Ruhsuz'un biraz karanlık bir hikayesi olmasına rağmen umut ve sevgiyle dolu bir kitap. Yazmakta en çok zorlandığınız karakterler/bölümler hangileriydi?
Ana'nın başına çok kötü şeylerin geldiği bir geçmişi var. Bunu yazmak zordu. Başına gelenleri, bunlardan sonra birine güvenmesinin ne kadar zor olduğunu bilerek yazmak çok zordu.

Aynı zamanda süper-yaşlı insanların oluşturduğu bir topluluğu anlamayı başarmam gerekti!

Web sitenizde büyülü ve fantastik elementlere sahip olan kitapları keşfettiğinizde kitaplara bağımlı olduğunuzu belirtmişsiniz. İlham aldığınız yazarlar hangileri?
Yazarlığımı şekillendiren bir kaç isim var. Bunlar Robin McKinley, Tamora Pierce, Sherryl Jordan, and Mary Downing Hahn.

Örgü örüyorsunuz! Hem örgü örmek hem de yazmak çok zaman alan faaliyetler. Hepsi için nasıl zaman buluyorsunuz? Bize günlük rutininizden bahseder misiniz?
Pek çok insanın sevdikleri faaliyetler için bir şekilde zaman yaratacağını düşünüyorum ve ben de böyle yapıyorum. Televizyon izlerken veya yazmaya ara vermem gerektiği zamanlar örgü örüyorum.

Belli bir rutinim yok aslında. Yataktan kalkıyorum, kahve yapıyorum, e-maillerimi kontrol edip acil olanlara cevap yazıyorum. Eğer hakkında düşünmeyi bırakamadığım bir şey varsa yazıyorum. Öğle yemeği sırasında televizyon izliyorum, örgü örüyorum veya yün eğiriyorum. Öğleyin ve akşamları yazıyorum. Yazarken e-mail geldiği zaman genellikle sadece temsilcimden veya editörümden gelenleri cevaplıyorum.

Yazmak veya revizyonlar arasındaki zamanlarımda ise kitap okuyorum ve arkadaşlarımın müsveddelerini yorumluyorum.

Kitaplarınızın dünyanın dört bir yanında, farklı dillerde okunacağını hayal etmiş miydiniz? Bu konuda ne hissediyorsunuz?
Daima insanların kitaplarımı dünyanın dört bir yanında, kendi dillerinde okuyacağını umdum. Ancak Ana'nın müziğe gerçekten tanık olabileceğini düşünmediği gibi bu da benim için hep bir rüyaydı. Şimdiyse gerçek oldu. Bu gerçekten inanılmaz.

Türk okurlara mesajınız var mı?
Merhaba Türkiye! Ruhsuz'u aldığınız için çok teşekkürler. Gerçekten beğeneceğinizi umuyorum.

KİTAP ÇEKİLİŞİ!
DEX Yayınları'nın katkılarıyla gerçekleşen çekilişte bir kişi Ruhsuz kitabını kazanacak! Çekiliş 11 Eylül gece 24.00'da sona erecek. Adınızın çekilişte iki kez yer alması için bu yazıyı Twitter'da paylaşabilirsiniz. Çekilişe katılmak için lütfen aşağıdaki formu doldurun.


No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.