Kızlar!

6.26.2012

Girls, ABD'de HBO kanalında yayınlanan, uzun zamandır severek okuduğum BUST dergisinin öve öve bitiremediği bir dizi. HBO, çoğunuzun izlemiş ve sevmiş olduğunu tahmin ettiğim Sex and the City, Six Feet Under, Boardwalk Empire, True Blood ve Game of Thrones gibi dizilere ev sahipliği yapan kanal. E bir de sevdiğim bir dergi övünce 'izlemem lazım!' havalarına girdim. Her biri 30'ar dakikadan toplam 10 bölümü var. Konusu, 23-24 yaşlarındaki bir grup kızın New York'ta hayata tutunma çabaları. Çıtır çerez gibi izleniyor dizi ama bence abarttıkları kadarının yanına bile yaklaşmamış. Fazla ciddiye de almamak lazım.

Öncelikle 'New York'ta geçiyor bu yaaa' diye satıyorlar diziyi ama arada bir New York ismi geçmese hissetmiyorsunuz hiç. Herhangi bir kentte veya kasabada bile geçebilecek olaylar hepsi. Hadi bunu geçtim... Bu kızlar üniversiteden mezun olmuş, kariyer yapmaya başlaması gereken kızlar. Hatta birinin ailesi 'sana para mara yok artık; stajı bırak adam gibi maaş veren bir iş bul' diyor. Buna rağmen hepsi ama hepsi hayatlarını şekillendirmek yerine aşk-meşk durumlarını şekillendirmek peşinde koşuyor. Hem de her şeyleri tamammış da tek dertleri buymuş gibi. Haliyle karakterlerin gerçekliğine inanamadım ben. Ciddiye almadan izleyin dememin nedeni de bu.

Dizi, özellikle New York'ta geçiyor olmasından dolayı 'niye hiç zenciler, vs. yok bu dizide' gibi tepkilere neden olmuş. Bu tepkiler üzerine de bir sonraki sezonda 'hipster'lar eklenecekmiş diziye. O nasıl olacak anlamadım açıkçası; saçma geldi bana. Dizinin yaratıcısı olmasının yanı sıra Hannah karakterini canlandıran (yukarıdaki resimde soldan üçüncü kız) Lena Dunham, bu diziyi 'kendi jenerasyonumun sesi' olarak nitelendirmiş. Burda da saçmalamış bence; özellikle benden iki yaş küçük olduğunu göz önünde bulundurursak. Benim de, tanıdığım Amerikalıların da sesi olmadığı kesin. İlginizi çeken bir şeyse siz de izleyin, kendiniz karar verin.

2 comments:

  1. ben blogunda okudum dün akşam
    sonra sinsi sinsi öyle hiç yorum morum yazmadan hemen gittim dört bölüm izledim.
    hannah zaten yazdığı kitapta da komik olduğunu ve kendi jenerasyonunun sesi olabileceğini söylüyordu ilk bölümde hatırlarsan :)
    coşmuş o konuda katılıyorum sana
    çok eğlenceli ama
    tavsiye için teşekkür

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.