Buffy çizgi roman olarak dönünce...

4.27.2012

Vampir Avcısı Buffy, çizgi roman olarak geri döneli çok oldu aslında. Ben çizgi roman okumayı pek beceremediğim için okumakla okumamak arasında bayağı uzun bir süre gittim geldim açıkçası. Sonunda 'okurum yaaaaa' diye triplere girerek aldım elime ve beş bölümden oluşan, Albüm 1 - Evden Uzakta - Zincir isimli kitabı okudum.
Çizgi romanın beni heyecanlandıran kısmı Buffy'nin (ve Firefly ve Dollhouse, vs.) yaratıcısı Joss Whedon tarafından yazılmış olmasıydı. Daha da heyecanlandıran kısmı Whedon'ın limitsiz olması, ekrana taşıyamayacağı pek çok şeyi sayfalara aktarabileceğiydi. 
Buffy'nin çizgi roman olarak devam eden 8'inci sezonu, dizinin bittiği yerden devam ediyor. Bu sefer 1800 kadar aktif vampir avcısı dünyanın dört bir yanına dağılmış durumda ve Buffy Xander'la bunların yaklaşık 500'üyle birlikte İskoçya'da bir kalede kalıyor. Bildiğimiz karakterlerden Buffy'nin kardeşi Dawn da onunla birlikte ve sonradan süper cadı Willow da aralarına katılıyor. 

Giles'ın eski arkadaşı Ethan Rayne'in birden çizgi romanda ortaya çıkmasına şaşırdım. Kimin başına ne geldiğini söylemeyeceğim tabii ki ama bir zamanlar fareye dönüşen ve arada sırada dizide görünüp kaybolan Amy de geri dönmüş. Giles'ın çok az görünmesi hiç hoşuma gitmedi ama Buffy'nin 'watcher'ı olduğuna göre ilerleyen bölümlerde daha fazla görmeyi umuyorum kendisini. İleriki bölümlerde Faith, Spike ve Angel'ın da ortaya çıktığına dair spoiler'lar gördüm, o nedenle hikayenin iyiye gideceğini düşünüyorum. Bu ilk kitapta olaylar çok havada kalmış gibiydi ama diziden çizgi romana geçiş sürecinden beklenen bir şeydir bu sanırım.

Çizgi roman fanatikleri bunun hakkında ne düşünür bilemiyorum ama diziyi seviyorsanız, çizgi romanı da seveceksiniz.

1 comment:

  1. Yazılarınızı gityat.com ' da paylabilir, kendi kanalınızı oluşturabilirsiniz. Sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız.

    ReplyDelete

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.