2012 Oscar Ödülleri

1.30.2012

2012 Oscar Ödül töreni 26 Şubat'ta gerçekleşecek. Takip edenler özellikle son yıllarda Oscar törenlerinin sıkıcı olduğunu, bilinmezliğin kalmadığını ve ödül alacak isimlerin bariz belli olduğu konusunda hemfikir. Ancak ben elimde olmadan yine de heyecanlanıyorum. Son dakkada bir sürpriz olur belki diye bekliyorum. Eskisi gibi sabahlara kadar uyanık kalıp da canlı izleyemiyorum töreni, orası ayrı...

Bu yıl aday gösterilen filmlerden yalnızca Paris'te Gece Yarısı'nı (Midnight in Paris) izlemiştim. Hepsini izlemem bayağı zor ama en azından En İyi Film (Best Picture) adaylarını izlemek istiyorum. Bu yıl En İyi Film kategorisinde aday gösterilen filmler: 1. War Horse (Savaş Atı), 2. The Artist (Artist), 3. Moneyball (Kazanma Sanatı), 4. The Tree of Life (Hayat Ağacı), 5. Midnight in Paris (Paris'te Gece Yarısı), 6. The Help (Duyguların Rengi), 7. Hugo, 8. The Descendants (Senden Bana Kalan), 9. Extremely Loud and Incredibly Close (Çok Gürültülü ve Çok Yakın).

Bu yıl aday olan filmler arasında iki adet de kitaptan uyarlanmış filmler var. Bunlardan biri Kathryn Stockett'in The Help, diğeri de Extremely Loud and Incredibly Close. The Help'i henüz okumadım; filmi izlemeden önce okuyayım istiyorum ancak zaman kalmazsa önce film, sonra kitap olacak. Jonathan Safran Foer'in Extremely Loud and Incredibly Close'u ise 2003 yılında, çıkar çıkmaz okumuştum. Öncesinde Everything Is Illuminated'i (Hey Şey Aydınlandı) okumuş ve çok beğenmiştim. Extremely Loud and Incredibly Close da oldukça iyiydi. Filmler çoğu zaman kitaplar kadar iyi olamadığı için yüksek beklentilerim yok filmden. Göreceğiz artık...

Siz de Oscar'ları takip ediyor musunuz? Öncesinde tahminler yapıyor musunuz?

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.