Yorum: Doğaüstü - I got them moves like Buffy, oooooo

1.08.2014

İlkini bitirir bitirmez büyük bir gazla ikinci kitaba başladım mı? Başladım. Ama neyi unuttum? Özellikle üçlemelerde ikinci kitapların bir nevi geçiş kitabı olduklarını. Haliyle Evie’nin hayatında da bir geçiş dönemine tanık oluyoruz. Ne yapacağım, ben kimim, neden buradayım gibi sorulara cevap ararken her insan (ya da paranormal işte, anladınız siz) gibi Evie de “tanrım neden ben” gibi triplere girebiliyor. Yaptığının doğru bir şey olduğunu sanıp da dünyası başına yıkılan bir insan için daha zordur eminim bunlar, e bir de gencecik bir kız olduğunu düşününce mızmızlanmaya başladığında sinirlenmemeye odakladım kendimi. Buffy’yi andırmıştı Evie bana… E Buffy’nin mızmızlanmalarına katlandık o kadar, Evie’ye mi yenileceğiz, değil mi?

Doğaüstü’nde Evie hayallerindeki hayata kavuşmuş gibi görünüyor. Sonunda gerçek bir liseye gidiyor, cillop gibi bir sevgilisi var, işi var, ev arkadaşı var… Ama bu sadece dışarıdan gözüken resim tabii. Sevgilisi Lend, üniversitede olduğu için çok yapış yapış olamıyorlar (benim için iyi, onlar için kötü durum tabii). Derken bir de UPTA “sana ihtiyacımız var” deyince Evie deli gibi istiyor tam zamanlı olmasa da eski işine geri dönmeyi. Ama tabii şöyle bir durum var, Lend ve babası buna tamamen karşılar. Bir şeye izin verilmezse ama siz onu deli gibi isterseniz n’olur? Gizli işler çevirmeye başlarsınız tabii! Aynı Evie gibi.

Yalanları uzattıkça uzatmasına sinirlendim en çok; onu belirtmem lazım. Bunun dışında bazı kısımların da oldukça bulanık kaldığını düşünüyorum. Son kitap için umudumu taze tutan ise karakterlerin çoğunluğunu çok zor kararların beklemesi. Kararlarını ne yöne verdiklerine göre olaylar tamamen farklı yerlere gidebilir. E bunu da üçüncü kitapta göreceğiz bakalım!

P.S. Bu arada Evie’yi Buffy’ye benzeten bir tek ben değilmişim. Ortalıkta Moves Like Jagger’ın müziğine yazılan, okurların Evie’nin söylediğini hayal ettiği bu sözler dolanıyor:


Do you see these scars?
I can go all night
You know in your heart

That you aren't right

I'll take you away
To the IPCA
Yeah, you better behave



You're in my control

So don't fight me
Now let's take a stroll
Don't you bite me
You say I'm a sheep
Well, I think you're a creep
I don't give a BLEEP



And it goes like this...



Take me by the the hand

And I'll go with you
Through the faerie lands
And I'll show



I got them moves like Buffy

I got them MOVES like Buffy
I got them mooo-oo-oo-OOO-oo-oo-oo-ooves like Buffy.



I won't even try to control you

I already know that I'll OWN you



I got them moves like Buffy

I got them MOVES like Buffy
I got them mooo-oo-oo-OOO-oo-oo-oo-ooves like Buffy.

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.