Kadınların dilinden 1920'lerde aşk...

10.28.2013

Ne zaman fırsatını bulsam 19’uncu yüzyılın yanlış ucunda doğduğumu söylüyorum. Ben 20’lerde yaşamalıymışım abicim! 1900’lerin başlarında doğup, 20’lerde gençliğimi yaşamam lazımmış! Sizi efkarımın içine daha da çekmeden sadede geleyim…

NPR, 1920’lerin pek çok açıdan (ağırlıklı olarak İngiltere ve Amerika göz önünde olacak şekilde tabii) değişim süreci olduğuna, bunun insanların aşk hayatlarına ve dolayısıyla edebiyata nasıl yansıdığına değinmiş. Yukarıdaki, siteden arakladığım resimde gördüğünüz gibi, bir kadın bisikleti kullanırken adamın yanında oturması bile anormalmiş zamanında… Bu konulara değinen 3 kitap da paylaşılmış haberde. Hepsi de kadınlar tarafından kaleme alınmış (GIRL POWER!).

Ev kadınlığı hiç ona göre olmayan Evangeline ve o zamanki erkek standartlarına göre hassas bir adam olan Lester’ın öyküsü. Lester bir gün bacada çıkan yangını söndürmeye çalışırken düşüyor ve belden aşağısı felç oluyor. Böylece Lester çalışamadığı için Evangeline bir iş bulmak zorunda kalıyor. Her ikisi de bunun sonucunda istedikleri hayata kavuşunca başlarda depresif olan evlilikte bir aşk doğuyor.

1927’de yılında yayınlanan bu kitapta Timothy isimli İngiliz bir papaz, orada Hristiyanlığı yayma göreviyle Pasifik’te bir adaya gidiyor. Adanın kültüründen, renklerinden etkilenen papaz Lueli diye adalı bir genç adama karşı hisleri ve dini inançları arasında kalıyor.

Yine 1927’de yayınlanan bu kitapta da Judith isimli bir kadın, gönlünü yan evde yaşayan, 4 oğlan ve bir çocuktan oluşan Fyfe ailesine kaptırıyor. Ben de “Höööö?” dedim ilk okuduğumda bunu ve kitabı çok ama çok merak ediyorum şu anda. Bir kadının kendi hislerini kabul etme ve kontrol etme yolunda neler yaşadığıyla ilgiliymiş.


Hepsini ekledim listeme ve özellikle Dusty Answer’ı yakın zamanda elime geçirmek istiyorum. Şöyle bir Google araması yapıp bu kitapların Türkçeleri var mı diye baktım ama gördüğüm kadarıyla yok. 

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.