Size önemli birşeyler öğretecek 21 kitap

7.24.2013

BuzzFeed yine değişik bir listeye imza atmış: Size önemli birşeyler öğretecek 21 kitap. Listede kitap kurtlarının ve edebiyat aşıklarının çoğunlukla küçümsediği, "self-help" (Türkçesi 'kişisel gelişim' olarak kullanılıyor yanılmıyorsam) türünde kitapların yer alması dikkate değer bence.


Yarın öbür gün Proust'un Swann'ların Tarafı'nı okumaya başlayacağım için yukarıda resmini gördüğünüz kitap radarıma takıldı. Borges'in Ficciones'ini okuduğumda isyan etmiş, "bazı kitaplar/yazarların bir rehber/klavuzla okunması lazım sanırım" diye düşünmüştüm. Swann'ların Tarafı da bu tür bir kitapmış gibi geliyor ve aradığım klavuz yukarıda gördüğünüz kitapta olabilir gibi bir his var içimde. Gerçi yazar John Updike'ın kitap için "dazzling" (baş döndürücü) yorumunun da beni kıllandırdığını belirtmem lazım. Tavşan Kaç'ı okurken fenalık geçirmiştim; o nedenle kendisinin neyi baş döndürücü bulduğunu tahmin etmek istiyor muyum, bilemedim.

Bu kitap ise bende var ve kullanışlı, yararlı bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Ancak daha az ve öz faydalı bilgi tercih ediyorsanız bunun yerine Watch Your Words'ü tavsiye ederim. Üniversitedeki gazetecilik derslerimde kullandığımız tek kitaptı ve başka birşeye de ihtiyacımız olmadı cidden. 

Bu kitap ise hep gördüğüm ve almak istediğim ama bir türlü edinemediğim bir kitap. Gerçi artık bunun içindekilerin çoğunluğu Pinterest'te vardır gibi geliyor.

Diğerleri işe yarar mı, yaramaz mı buradan inceleyip siz karar verebilirsiniz.

Ancak "önemli birşeyler öğretecek" lafının geçtiği bir listede yalnızca non-fiction kitaplarının yer almasına bozulduğumu da söylemem gerek. Ben şahsen hayal dünyasından çok fazla şey öğrendim ve öğrenmeye de devam ediyorum. Yanlış mıyım?

No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.