Kerouac'le düşeceğiz yollara...

7.20.2012

Jack Kerouac'in aynı isimli romanından uygulanan On the Road (Yolda) filmi 'pek yakında' ülkemizde de gösterime girecek. Var mı heyecanlanan? Tanıdığım kitap kurtlarının Kerouac ile ilgili fikirleri bana hep çok değişik geliyor. Kimisi seviyor. Kimisi sevmiyor veya 'umrumda değil' diyor. Kimisi de 'eskiden sevmiştim ama artık geçti onun heyecanı' diyor.

Ben On the Road'u okuduğumda çok etkilendiğimi ve bir süre kafayı 'beat' jenerasyonuna taktığımı hatırlıyorum. Dil ve anlatım olarak da ufkumu genişletmeme yardımcı olan kitaplardan biridir aynı zamanda. Filmin fragmanı fena gözükmüyor ama genelde kitaplar film olunca büyülerini yitirdikleri için ancak izleyerek göreceğiz olup olmadığını. Favori alıntılarımdan birinin (ki en meşhurlarından biri olduğu içindir mutlaka ama olsun) biraz değiştirilmiş şekilde de olsa fragmanda yer alması beni pek bir heyecanlandırdı doğrusu.

Alıntının fragmanda yer alan hali:

'Cos the only people that interest me are the mad ones, the ones who are mad to love, mad to talk, desirous of everything at the same time, the ones that never yawn or say a commonplace thing, but burn, burn, burn like roman candles across the night.

1 comment:

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.