Water for Elephans / Aşkın Büyüsü

12.13.2011

I read this book 2009. I remember seeing it around, and I was very curious because it takes place at a circus in 1931. I thought nothing could go wrong with that, but I was quite disappointed. I had a hard time picturing things that were described. The story was great, but the way it was told wasn't.  
* * *
Bu kitabı 2009'da okudum. Orada burada görüyordum ve çok merak ettim çünkü 1931'de bir sirkte geçiyor. Böyle bir hikaye şahane değil de ne olabilir diye düşünmüştüm ama yanılmışım. Tasvirleri gözümde canlandırmam oldukça zor oldu mesela. Hikaye çok güzeldi ancak anlatılma şekli için aynısını söyleyemeyeceğim.

Last year I was all excited when I thought they were turning it into a movie. Normally, I end up hating movie adaptations of books. Love in the Time of Cholera, for example, or Running With Scissors were just bad movies compared to books. With Water for Elephants, though, I was excited for three reasons:
* * *
Geçtiğimiz yıl kitabın filminin yapıldığını öğrenince çok heyecanlandım. Normalde kitaplardan yapılan filmlere söylenenlerdenim... Mesela Kolera Günlerinde Aşk ve Elde Makas Koşmak kitaplarının filmleri bayağı kötüydü kitaplara göre. Ancak Filler İçin Su beni iki nedenden dolayı çok heyecanlandırdı:
  1. Robert Pattinson is in it: I know most hate him because of the Twilight movies, but I've had a crush on him since he was Cedric Diggory in Harry Potter and the Goblet of Fire.
  2. Christopher Waltz is in it: He's amazing. Do I need to have more reasons? 
  3. It's 1931, and it takes place at a CIRCUS! Visuals! Ah!
* * *
  1. Robert Pattinson oynuyor: Biliyorum çoğunuz kendisinden nefret ediyorsunuz Alacakaranlık filmleri yüzünden ancak benim gönlümü Harry Potter ve Ateş Kadehi'nde çalmıştı kendisi.
  2. Christopher Waltz oynuyor: Kendisi şahane bir aktör. Daha fazla neden vermeme gerek yok sanırım.
  3. Hikaye 1931'de bir sirkte geçiyor. SİRK! O görüntüler!
And it came though. It's a great story with great visuals. And this is one of the few times I'll say ditch the book and watch the movie.
* * *
Ve beklediğim kadar şahaneydi film. Hem hikaye, hem de görüntüler acayip güzeldi. Bu sefer kitabı boşverin, filmi izleyin diyorum şahsen.


No comments:

Post a Comment

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Header'ımı sevgili kardeşim Jaffar yaptı.